پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00014:33 - 1399/07/05

سرود ایران قوی؛ نمایه‌ای از چهلمین سالگرد دفاع مقدس است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از سرود «ایران قوی» به عنوان نمایه‌ای از چهلمین سالگرد دفاع مقدس و فرصتی برای آشنایی نسل جوان با اسوه‌های اقتدار یاد کرد.

به گزارش کارگر آنلاین به نقل  از ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد، سید عباس صالحی روز شنبه با اشاره به تولید سرود ایران قوی از سوی این ستاد گفت: این سرود نمایه‌ای از چهلمین سالگرد دفاع مقدس و فرصتی برای آشنایی نسل جوان با اسوه های اقتدار است.

وی ضمن تقدیر از تولید سرود ایران قوی به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: تولید این سرود یک فرصت است تا نسل نوجوان ما بتواند امثال شهید حسن طهرانی مقدم را به عنوان اسوه های اقتدار بشناسند.

شهید حسن طهرانی مقدم از فرماندهان شاخص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس بود و به عنوان پدر صنعت موشکی ایران شناخته می‌شود. طهرانی مقدم که ریاست سازمان جهاد خودکفایی سپاه را بر عهده داشت، در سال ۱۳۹۰ در پی حادثه انفجار زاغه مهمات واقع در پادگان مدرس در شهرستان ملارد استان تهران به درجه رفیع شهادت نایل شد.

صالحی گفت: چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی فرصتی بود تا سرود ایران قوی به نحوی نمایه ای از این رویداد شود، به هر صورت با توجه به اینکه یکی از کارهای کانون های مساجد سرودهای انقلابی و موسمی است، تولید این سرود اقدامی در راستای ترویج و نشر ارزش های دفاع مقدس بود.

وی با اشاره به طرح ملی سه شنبه های تکریم اظهار داشت: این طرح فرصتی برای دیدارهای حضوری و مجازی با خانواده شهدا و فرصتی است برای اطلاع از رشادت‌های خانواده های معظم شهدا و البته آشنا شدن نسلی که ممکن است کمتر با این عزیزان در ارتباط بوده باشند، این طرح مجالی برای آشنایی نسل جوان با خانواده شهدا است.

پوستر سرود ایران قوی سه شنبه گذشته در سیزدهمین هفته از طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعدادی از مسئولان حوزه ایثار و شهادت این وزارتخانه در منزل شهید طهرانی مقدم رونمایی شد. 

هفته گذشته حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: سرود ایران قوی توسط گروهی متشکل از جوانان مسجدی با پوشش ۱۱ قوم مختلف ایرانی و با تأسی از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بزرگ مرد نماد مقاومت در چهلمین سالگرد دفاع مقدس تولید شد.

وی افزود: این سرود توسط ۴۰ نفر اعم از عوامل مختلف و گروه سرود متشکل از نوجوانان و جوانان مسجدی تولید شده است که شعر آن سروده محمدجواد الهی پور است و گروه آوای مهر طاها آن را اجرا می کند و چهل سال مقاومت، ایمان و ایثار در این سرود متجلی است.

ارزانی ادامه داد: همچنین وحدت از جلوه های بارزی است که در ماهیت این سرود به آن توجه شده به طوری که از نظر ظاهری اعضای گروه سرود از پوشش ۱۱ قوم مختلف در ایران استفاده کردند. تلاش این بود که با بهره مندی از ابزار هنر، ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، در قاب فعالیت هنریِ مسجدمحور، وحدت ایران اسلامی را از گذرگاه هنر و ادبیات به نمایش بگذاریم.

منبع: ایرنا
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین