پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:50 - 1399/09/24

پایان زورگیری های وحشتناک در مشهد؛ خفاش های نقابدار به دام افتادند

اعضای یک باند موتورسوار که به «خفاش های نقابدار» معروف شده اند دستگیر شدند و تاکنون به بیش از ۲۰۰ فقره زورگیری های هولناک در مناطق مختلف مشهد اعتراف کرده اند.

به گزارش کارگر آنلاین، این زورگیری ها که از چند ماه قبل و با آزادی سردسته این باند مخوف از زندان، شدت گرفته بود، درحالی پرونده های زیادی را روی میز کارآگاهان پلیس آگاهی قرار داد که بررسی های مقدماتی نشان می داد، اعضای یک باند موتورسوار در قالب گروه های دو نفره در خیابان های خلوت شهر به کمین طعمه ها می نشینند و به طرز وحشتناکی از شهروندان زورگیری می کنند. با افزایش پرونده های زورگیری گوشی، گروه زبده ای از کارآگاهان وارد عمل شدند تا به زورگیری اعضای این باند مخوف که به «خفاش های نقابدار» معروف شده بودند پایان دهند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی درباره جزئیات دستگیری اعضای این باند زورگیری گفت: تحقیقات کارآگاهان دایره مبارزه با جرایم خشن پلیس آگاهی در بررسی 22 پرونده زورگیری بیانگر آن بود که اعضای  این باند  با یک شیوه و شگرد و به طرز وحشتناکی گوشی های تلفن همراه شهروندان را می ربایند بنابراین دامنه تحقیقات به سوی دزدان سابقه‌دار کشیده شد و دوربین های مدار بسته شهری نیز مورد بازبینی های دقیق قرار گرفت تا این که سرنخ هایی از سارقان نقابدار به دست آمد.

سردار محمد کاظم تقوی افزود: ادامه بررسی های غیرمحسوس نشان داد اعضای این باند موتورسوار به صورت کاملا حرفه ای و در اقدامی غافلگیرانه دست به گوشی قاپی می زنند و در برخی از سرقت ها نیز قمه و شمشیر به دست دارند. به همین دلیل تلاش ها به صورت شبانه روزی ادامه یافت و به این ترتیب سرکرده باند که «علیرضا- ن» نام دارد، شناسایی شد.  میدان دار عرصه امنیت خراسان رضوی تصریح کرد: مخفیگاه این متهم که چند ماه قبل از زندان آزاد شده بود در بلوار رسالت مشهد به محاصره درآمد و گروه ویژه کارآگاهان با کسب مجوزهای قضایی عملیات دستگیری را آغاز کردند.

سردار  تقوی اضافه کرد: این فرد که در تصاویر موجود خود را «خفاش» معرفی می کرد با مشاهده ماموران سوار بر موتورسیکلت از محل گریخت و سپس با رها کردن موتورسیکلت در خیابان  به درون یک پارک متواری شد تا از چنگ پلیس بگریزد اما نیروهای ورزیده آگاهی در یک عملیات تعقیب و گریز و با استفاده از فنون دفاع شخصی او را زمین گیر کردند و حلقه های قانون را بر دستانش گره زدند. با دستگیری این متهم، رصدهای اطلاعاتی پلیس وارد مرحله جدیدی شد چرا که بررسی های مقدماتی نشان می داد اعضای این باند زورگیری های زیادی انجام داده اند.

سردار محمدکاظم تقوی با اشاره به بازجویی های تخصصی از سرکرده باند «خفاش های نقابدار» خاطرنشان کرد: این متهم همدستان دیگر خود را نیز لو داد و این گونه کارآگاهان موفق شدند دو عضو دیگر باند را در حاشیه شهر دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کنند.  در بازرسی از مخفیگاه زورگیران نیز چند قبضه شمشیر و قمه به همراه تعدادی گوشی سرقتی  در حالی کشف شد که آن ها چند ساعت قبل از دستگیری در منطقه سیدی مشهد، گوشی یک بانوی شاغل در مرکز بهداشت را با شگردی خطرناک زورگیری کرده بودند! رئیس پلیس باتجربه خراسان رضوی یادآور شد: با توجه به اهمیت ماجرا، ریشه یابی جرایم این باند مخوف وارد مرحله جدیدی شد و کارآگاهان به سرنخ هایی از مالخران حرفه ای اتباع خارجی دست یافتند که مشخص شد اعضای این باند گوشی های سرقتی را به مالخرانی از اتباع خارجی می فروشند.

سردار سرتیپ دوم محمدکاظم تقوی با اشاره به ادامه عملیات برای دستگیری دیگر افراد مرتبط با این پرونده گفت: یکی از اعضای این باند خطرناک در بازجویی ها اعتراف کرد: به طور میانگین روزی پنج فقره گوشی قاپی در مناطق سجاد، امامت، جلال آل احمد و ... انجام می دادیم و گوشی های سرقتی را به مبلغ یک میلیون تومان به مالخر می فروختیم.

به گفته فرمانده انتظامی خراسان رضوی، اعضای دستگیر شده این باند تاکنون به بیش از 200 فقره زورگیری و گوشی قاپی از شهروندان در مناطق خلوت شهر اعتراف کرده اند.

سردار تقوی در پایان خاطرنشان کرد: سارقان درباره چگونگی انتخاب طعمه ها اظهار کردند: بیشتر بانوانی را زیر نظر می گرفتیم که کیف خود را روی دوششان انداخته اند و سرگرم ارسال پیامک یا در حال جست و جو در فضاهای مجازی هستند و گوشی را بدون توجه به اطراف در دست گرفته‌اند! بنابر این گزارش، تحقیقات کارآگاهان دایره مبارزه با جرایم خشن پلیس آگاهی خراسان رضوی برای کشف زوایای پنهان باند مخوف «خفاش های نقابدار» همچنان ادامه دارد.

منبع: hadese24
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین