پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:15 - 1399/10/14

عاملان توهین به ورزشکار مشهور در تلگرام شناسایی شدند

شناسایی عاملان توهین به یک چهره ورزشی در فضای مجازی توسط پلیس فتارئیس پلیس فتا پایتخت از شناسایی دو نفر از گردانندگان کانال و گروه های فضای مجازی که برای انتشار مطالب توهین آمیز و هتاکی به یکی از چهره های ورزشی ایجاد شده بود، خبر داد.

سرهنگ داود معظمی گودرزی روز یکشنبه در تشریح این خبر افزود: یکی از چهره های ورزشی کشور با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه و مدعی شد، اخیرا شخص یا اشخاصی در چندین کانال و گروه در شبکه های اجتماعی اقدام به توهین و انتشار مطالب کذب در خصوص بنده می کنند.

وی ادامه داد: پس از بررسی‌های کارشناسانه و با شکایت شاکی به پلیس فتا با هماهنگی مقام‌قضائی پرونده مقدماتی تشکیل و رسیدگی آن در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

گودرزی گفت: کارشناسان این پلیس با اقدامات فنی و بررسی شبکه های اجتماعی مشاهده کردند تعداد سه کانال و گروه در رابطه با این موضوع فعالیت داشته و دو نفر ادمین اصلی مبادرت به انتشار مطالب توهین‌آمیز و خلاف واقع علیه شاکی می‌ کنند، با تحلیل مستندات جمع‌آوری شده عاملان اصلی شناسایی شدند و هویت آن ها برای پلیس محرز شد.

رئیس پلیس فتا پایتخت اضافه کرد: متهمان پس از انتقال به پلیس هرگونه اقدام مجرمانه را انکار کردند؛ اما پس از مواجهه با مستندات پلیس اظهار داشتند قصد آنها از این کار صرفا انتقام جویی و تخریب چهره ورزشی شاکی بوده است و از اقدام خود پشیمان هستند.

گودرزی با توجه به اینکه انتشار مطالب توهین آمیز و هتاکی به اشخاص حقیقی و حقوقی جرم محسوب می شود، گفت: شهروندان می توانند درصورت مشاهده موارد مشابه از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir موضوع  را به کارشناسان پلیس فتا اطلاع دهند.

منبع: hadese24
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین