پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00007:21 - 1399/10/19

وضعیت دردناک کارگران کارخانه قند یاسوج

مدیر حوزه‌های علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد از وضعیت درناک کارگران کارخانه قند یاسوج سخن گفت.

حجت الاسلام صفدر پناهی در آیین افتتاح قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: امیرالمومنین می‌فرماید با نفستان بجنگید، چون نفس تمایل به دنیا دارد و باید نفس را از دنیا منصرف کنی، زیرا دنیا خاصیتی دارد که سریع از بین می‌رود و هر چه انسان تلاش کند دنیا از دست او می‌رود و دنیا لغزشگاه است و برای اینکه انسان در دام نفس نیفتد باید با این نفس مبارزه کرد.

وی گفت: سخن از مبارزه با مفاسد است و انسان تا هنگامی که صالح نباشد نمی‌تواند با فساد مبارزه کند و تا خود را با آموزه‌های دینی تطبیق ندهیم دچار لغزش می‌شویم.

مدیر حوزه‌های علمیه استان ادامه داد: فساد در کشور سیستمی نیست، اما مطمئنا مبارزه با فساد باید سیستمی باشد و هر فردی مسوول است و هیچ کسی نمی‌تواند بگوید که کاری ندارم افرارد باید ورود کنند و اگر بخواهیم مبارزه جهت‌دار باشد باید عمل کنیم.

وی گفت: باید جمعی تشکیل دهیم و در گردآوری اطلاعات و تحلیل آن‌ها افراد را وارد کنیم تا مطالبه گری کنند مطالبه گری قانون‌مند و در چارچوب مقرارت دینی و به دور از تهمت زدن باشد و باید این کار‌ها تشکیلاتی انجام شود.

این مسئول گفت: در استان ما توقع این است که جمعی اندیشمند بنشینند و مبارزه سازماندهی شده داشته باشند الان وضعیت خیلی خوب شده چهار سال پیش لیستی به دست ما رسیده بود که ۳۲ نفر استخدام غیر قانونی شده که مدیر مربوطه به دفتر ما آمد و گفت مگر از دوستان و فامیل کسی داری که در این لیست جا بدهیم که در جواب گفتم معامله نمی‌کنیم و در نماز جمعه این موضوع را فریاد زدم که متاسفانه همان مسئول اکنون در تهران مسئولیت دارد.

وی افزود: جوانان انقلابی ما باید حمایت شوند و همه نهاد‌ها باید حمایت کنند که از نهاد انقلابی قوه قضاییه در استان به خاطر قوه اقدامات خوب و موثر قدردانی می‌کنیم.

پناهی گفت: همین الان در کارخانه قند خانه‌ها چگونه اجاره داده شده و درد دل کارگران را چه کسی باید بشنود افرادی که درد دل آن‌ها جگرسوز است نباید در جامعه انقلابی فساد صورت گیرد، ولی در کارخانه قند کارگرانی بوده اند که اکنون در زندگی خود مانده‌اند این‌ها نافی اقدامات قوه قضایی انقلابی نیست، اما مصادیقی بسیار دردناک‌تر وجود دارد.

وی گفت: حوزه‌های علمیه جلوتر از شما فریاد خواهند کشید و شعار خواهند داد حاضرم به شخصه در راه فساد جان خودم را از دست بدهم، نگذارید مبارزه با فساد دچار پیچ و خم اداری شود اگر درد دل کارگران را نشنیدیم خدا ما را به عقوبت می‌رساند خوشبختانه در حوزه‌ها و در میان ائمه جمعه و روحانیت استان عزم جدی برای مقابله با فساد است.

پناهی خاطرنشان کرد: لباس ما اقتضا می‌کند در بین مردم باشیم و مدیون کسی نباشیم و در کنار جوانان دنبال حرکت‌های انقلابی باشیم.

منبع: فارس
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین