پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:58 - 1395/04/23

جذب ۴۸ میلیارد تومان منابع در سال ۹۴ برای استقلال و پرسپولیس

معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان گفت:سال گذشته ۴۸ میلیارد تومان برای پرسپولیس و استقلال جذب منابع کردم.

کارگرآنلاین: امیررضا خادم شامگاه سه شنبه در جلسه با معاونت توسعه ورزش قهرمانی لرستان که در سالن جلسات فرمانداری خرم آباد برگزار شد، اظهار داشت: سال گذشته 48 میلیارد تومان برای پرسپولیس و استقلال جذب منابع کردم.

وی افزود: سال گذشته مصوبه‌ای در مجلس داشتیم که دستگاه‌های اجرایی مجددا به طور دائمی مجاز شدند که بتوانند یک درصد از اعتبارات خود را در حوزه ورزش هزینه کنند.

معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه وزارت ورزش این یک درصد را سال گذشته با مکافات گرفت، عنوان کرد: در حال حاضر هیات‌ها و ادارات کل می‌توانند با رایزنی با سایر دستگاه‌ها یک درصد از بودجه آنها را به خود اختصاص دهند و این می‌تواند یک اتفاق بزرگ در حوزه ورزش باشد.

وی با اشاره به اینکه 30 درصد از این یک درصد به وزارت ورزش و جوانان می‌رسد، بیان کرد: 30 درصد آن به آموزش و پرورش و 40 درصد آن را خود دستگاه مربوطه هزینه کنند که هیات‌های ورزشی می‌توانند به غیر از 30 درصد آموزش و پرورش، از این 70 درصد مابقی با رایزنی جذب منابع کنند.

خادم گفت: مسئولان هیات‌ها و باشگاه‌ها و متولیان ورزش استان بدانند که پولی که دولت تزریق می‌کند به هیچ وجه کفاف مخارج ورزشی را نمی‌دهد و هیات‌ها باید خودشان منابع را جذب کنند.

وی با بیان اینکه طی سال 93 به 13 هزار هیات ورزشی کشور هر کدام 250 هزار تومان رسیده است، تصریح کرد: این بودجه هزینه قند و چای یک ماه هیات ورزشی را هم نمی‌دهد یک سال که جای خود دارد.

معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه باید اعداد و ارقام منابع جذب شده توسط هیات‌ها در طول سال مشخص باشند، خاطرنشان کرد: متاسفانه هیات‌ها فکر می‌کنند اگر جذب منابع را اعلام کنند از مقدار منابع دولتی کم می‌شود که این تفکر اشتباه است چراکه بودجه دولت بسیار کم است.

وی با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان در بودجه سالانه و در قسمت درآمدهای اختصاصی کمترین و نازلترین عدد در بین همه دستگاه‌های اجرایی و وزارت‌خانه‌های کشور را دارد، اظهار داشت: یعنی درآمدهای ما در ورزش بسیار کوچک و دریافتی ما از دولت به نسبت درآمدها بسیار بزرگ است.

خادم با اشاره به اینکه عدم بیان درآمدهای هیات‌های ورزشی سبب ارتقا و رشد جایگاه نمی‌شود، گفت: اگر درآمدهای هیات‌ها از بخش خصوصی بیان شود دیگران هم احساس می‌کنند باید در این زمینه کمک کنند.

وی با بیان اینکه بودجه وزارت ورزش در سال گذشته 150 میلیارد تومان بوده است، افزود: حقوق تمام پرسنل در سطح کشور و همچنین بودجه فدراسیون‌ها از این مقدار پرداخت شد.

معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه درآمد لرستان از واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی در سال 93، 80 میلیون تومان بوده است، عنوان کرد: این رقم در سال گذشته به یک میلیارد و 200 میلیون تومان رسیده و در سطح کشوری نیز در سال 93، 20 میلیارد تومان و در سال گذشته به 45 میلیارد تومان رسیده و با رشد 120 درصدی مواجه بوده است.

وی بیان کرد: لرستان 9 نماینده دارد که وظیفه شما متولیان ورزش استان است که آنها را توجیه کنید که ورزش جزو نیازهای مبرم کشور و نیاز آخر کشور است.

خادم با بیان اینکه در مجلس شورای اسلامی و در تقسیم بودجه ورزش در اولویت آخر قرار دارد، گفت: نماینده مجلس باید متوجه شود که کمک به ورزش باعث رای آوردن وی نیز می شود چراکه جامعه وسیعی با این بخش در ارتباط اند./تسنیم

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین