پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:02 - 1395/04/28

ترکیب و نقش هیات مدیره پدیده شاندیز در حل مشکل سهامداران

با همت متولیان اقتصادی کشور و استان افراد متخصص در زمینه ساختمان و سرمایه گذاری به عنوان مدیران جدید مسوولیت را به عهده گرفتند که این موضوع نشان دهنده عزم جدی مسوولان استان برای حل مشکل پدیده بوده و نوید حرکت اصولی شرکت پدیده در آینده را می دهد.

کارگرآنلاین: دکترعلیرضا حدادیان در میزگرد تحلیلی پدیده، بورس و گردشگری با اشاره به تعیین افراد متخصص و با تجربه در هیات مدیره جدید پدیده، تصریح کرد: با همت متولیان اقتصادی کشور و استان افراد متخصص در زمینه ساختمان و سرمایه گذاری به عنوان مدیران جدید مسوولیت را به عهده گرفتند که این موضوع نشان دهنده عزم جدی مسوولان استان برای حل مشکل پدیده بوده و نوید حرکت اصولی شرکت پدیده در آینده را می دهد.

وی با تاکید بر تدوین سند چشم انداز مجموعه پدیده، اظهار داشت: تدوین چنین سندی باعث می شود مسیر حرکت طی چند سال آتی مشخص شده و سهامداران برنامه استراتژیک و راهبردی شرکت را بدانند.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: تعیین این نقشه راه باعث افزایش امید به سرمایه گذاری و در نتیجه سودآوری بیشتر مجموعه خواهد شد.

دکتر حدادیان با تاکید بر اینکه بازگشت اعتماد سهامداران به پدیده مستلزم گذشت زمان است، تاکید کرد: عملکرد مثبت هیات مدیره در بازگشت پویایی و سودآوری به شرکت می تواند نقش اساسی در جلب مجدد اعتماد سهامداران ایفا کند که این مساله نیز نیازمند صبر و همدلی مسوولان و سهامداران است.

استاد مدیریت دانشگاه فردوسی مشهد در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص ورود پدیده به بورس گفت: نگاه به سرمایه گذاری به ویژه در بازار سهام همواره نگاه بلند مدت است و انتظار سود در کوتاه مدت از این بازار انتظار نامعقولی است.

حدادیان بیان داشت: اگر در گذشته نیز سهام پدیده در کوتاه مدت سودآوری داشته به دلیل عدم رعایت اصول حاکم بر بازار سرمایه و عدم دید منطقی و علمی بوده است.

وی ادامه داد: قواعدی بر بازار بورس و سرمایه حاکم است و سهامدارانی که اقدام به خرید می نمایند بایستی این اصول را بپذیرند.


عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به تماس های مکرر مردم در گذشته برای مشورت در خصوص خرید یا فروش سهام پدیده تاکید کرد: بسیاری از مردمی که از من سوال داشتند مشخصا علم سرمایه گذاری در بورس را نداشتند و بدیلیل ناآگاهی از روند بازار سرمایه و عدم دید بلند مدت به سمت پدیده می آمدند.

وی در قسمت دیگری از سخنانش با اشاره به ظرفیتهای پدیده برای جذب گردشگر در کشور گفت: کشور ایران و به ویژه استان خراسان رضوی مزیت و پتانسیل بسیار زیادی در حوزه گردشگری دارد به طوری که اگر ما از این ظرفیت استفاده می نمودیم هم اکنون به درآمد نفت نیازی نداشتیم.

استاد مدیریت دانشگاه فردوسی مشهد افزود: پدیده با توجه به دارا بودن مجموعه هایی در شهرهای مختلف کشور، پتانسیل بالایی در حوزه گردشگری دارد.

وی پدیده را مجموعه ای خلاق در زمینه گردشگری دانست و گفت: امیدوارم خلاقیت موجود در مدیریت قبلی پدیده در دوره جدید نیز ادامه داشته باشد زیرا هم به نفع سهامداران و هم به نفع گردشگری کل کشور است./هشدار نیوز

 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین