پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00014:12 - 1395/05/09

فریاد بی‌صدای کارگران بزرگ‌ترین معدن منگنز خاورمیانه در قم

عنوان بزرگترین معدن منگنز خاورمیانه تنها گوشه‌ای از عظمت این نعمت خدادادی است که برای هر که آب داشت برای کارگرانش نان نداشت، کارگرانی که ماه‌هاست دست خالی شرمنده خانواده‌های خود هستند.

کارگرآنلاین: صفحات روزنامه را ورق می‌زدم و دنبال اخبار خاص بودم آن‌قدر خاص که خارج از کلیشه و اخبار تکراری حرفی تازه برای گفتن داشته باشد. یک تیتر نگاهم را جلب کرد «نفس‌های خسته کارگران معدن منگنز بعد از 5 ماه تلاش بی حقوق». در پیگیری‌های انجام شده متوجه شدم منظور از معدن منگنز همانی است که از آن به عنوان بزرگ‌ترین معدن منگنز خاورمیانه یاد می‌شود.

علامت سؤال ها یکی یکی شکل گرفت. چرا بزرگ‌ترین معدن منگنز خاورمیانه باید اندر خم اولین و مهم‌ترین مسئله‌اش که حقوق کارگران است مانده باشد؟ کارگران معدن الآن چه روزگاری دارند؟ وضعیت خانواده‌های این کارگران به چه صورت است؟ چگونه روز خود را به شب می‌رسانند؟ نقش مدیران این معدن چیست؟ مسئولان استان چه کرده‌اند؟

معادن منگنز در دل روستای ونارچ از توابع کهک. معادن منگنز ونارچ در جنوب غربی شهر قم قم قرار دارد که راه ارتباطی از قم به معدن 30 کیلومتر است که 18 کیلومتر آن جاده اصلی قم - نیزار و 12 کیلومتر آن راه اختصاصی معدن است. بنا به گفته کارشناسان معدن معادن منگنز ونارچ قم با ذخیره قطعی حدود 8 میلیون تن و تولید سالانه بین 86 الی 120 هزار تن کانسنگ منگنز از بزرگترین معادن منگنز شناخته شده در ایران وخاورمیانه است./تسنیم

 
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین