پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00017:05 - 1395/05/14

ریختن پول توسعه ایجاد نمی‌کند

سازمان فنی‌وحرفه ای پیشانی مبارزه با بیکاری است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت : اگر توسعه را به این معنا بگیریم که فقر زدایی کند و جامعه ای بسازد که افراد بتوانند از فرصت های برابر استفاده کنند، ریختن پول این توسعه را ایجاد نمی کند. آنچه توسعه ایجاد می کند انسان ها هستند.

کارگرآنلاین: علی ربیعی عصر سه شنبه درآیین رونمایی از طرح پژوهشی بهداشت ایمنی و حفاظت از محیط زیست و همایش مربیان، نخبگان مهارتی و مدیران کل آموزش فنی و حرفه ای کشور در مرکز فناوری خودرو 9 دی واقع در پیکان شهر تهران با اشاره به طرح پژوهشی بهداشت ایمنی و حفاظت از محیط زیست که توسط محققان مرکز تربیت مربی و آموزش های سازمان آموزش فنی و حرفه ای انجام شده ، گفت: رشد بدون انسان هایی که محمل دار رشد هستند  معنا ندارد.   پول  در هیچ کشوری رشد نیاورده است. پاشیدن پول هیچ جا رشد به همراه خودش نیاورده است. ممکن است باعث رشد اقتصادی مقطعی شده باشد اما توسعه به همراه خودش نیاورده است، اگر امروز معنای توسعه را این بگیریم که افراد نوعی زندگی کنند که بتوانند با کرامت  و توانمند زندگی کنند و نوعی خشنودی را در زندگی اجتماعی به دست بیاورند.

وی تصریح کرد: اگر توسعه را به این معنا بگیریم که فقر زدایی کند و جامعه ای بسازد که افراد بتوانند از فرصت های برابر استفاده کنند، ریختن پول این توسعه را ایجاد نمی کند. آنچه توسعه ایجاد می کند انسان ها هستند، ضمن اینکه هر یک درصد رشد حدود صد هزار میلیارد تومان پول لازم دارد و ما چنین پولی نداریم . آنچه که می تواند جایگزین پول شود باز هم انسانها هستند.

ربیعی گفت : لذا این یک اعتقاد است چه از  نگاه  نظری و چه از نظر شغلی و چه از نظر اعتقاد شخصی ،  من به کار سازمان فنی و حرفه ای اعتقاد دارم و به خاطر همین بود که از  آقای سازگار نژاد خواستم در اینجا کار را ادامه دهند .  نگاه اعتقادی من به سازمان منجر به این تصمیم گیری ها شد و خوشحالم که امروز مدیریت شما می تواند کار را جلو ببرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:  انتظارم از همکاران خود در سازمان  فنی و حرفه ای این است که  سازمان را متحول کنند . واحدهای عملیاتی در روستا  را باید با  سازمان فنی و حرفه ای  گره بزنیم. ما باید سازمان را از حالت سازمانی که عده ای به آن مراجعه می کنند و درخواست آموزش می کنند خارج کرده و به  سازمانی که مردم را تشویق می کند و به دنبال نشان دادن راه سعادت  به مردم است  تبدیل کنیم . بنابراین آموزش را باید با  نیاز هر منطقه  منطبق کنیم.

وی افزود : در خواست من این است که به این شکل کار انجام  گیرد و اگر اینطوری کار شود در سایه زحمات شما  مربیان فنی و حرفه ای ،  افراد  کار یاد بگیرند و شغلی ایجاد شود و نانی حلال به خانه برده شود و آسیب اجتماعی کم شود.  شما باید به تلاش تان به عنوان یک وظیفه اخلاقی نگاه کنید .

 ربیعی گفت:  معتقدم اگر الان مبارزه با  بیکاری در کشور بخواهد سامان بگیرد جبهه اصلی ما سازمان فنی و حرفه ای است. اگر بخواهیم به بیکاری حمله ور بشویم از لشکر سازمان فنی و حرفه ای باید استفاده کنیم و ستون اصلی کار ما سازمان فنی و حرفه ای است و من این پیام را به همکارانم  به خصوص مدیران و معاونان دارم که به این کار به عنوان یک وظیفه اداری نگاه نکنیم فکر کنید امروز مربی شدید و جایی ایستادید که می توانید زندگی آدم های دیگر را هم تغییر بدهید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت : نکته سوم من این است که ما از روز اول اعتقاد داشتیم که  باید مشکل مربیان را کم کنیم و دنبال این کار بودیم و ما آرام پیوسته کار کردیم و بلد نیستیم سر و صدا کنیم . در کمیسیون اجتماعی دولت خودمان کار را پیش بردیم و خوشحالیم که امروز بیش از دو هزار نفر به این سازمان پیوستند و از آقای سازگار نزاد خواهش کردم که اینها را به نیروهای کارآمدی تبدیل کنند و باید دانش اینها روز به روز افزایش یابد .

 ربیعی گفت : امیدواریم با همکاری شما  بتوانیم در طول دولت یازدهم، دولت تدبیر و امید  نهاد سازی مناسبی کنیم.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت : ما باید دانش سازمان را بالا ببریم.  هر جا سازمان فنی و حرفه ای یک عضو به ما می دهد باید در استان بگویند که این فرد به درد زندگی مردم می خورد. این مربی آموزش فنی و حرفه ای را به  دانش روز  و به یکی از زبانهای خارجی  مجهز کنید.  دانش خودتان را مکتوب کنید. زیرا سازمان آموزش فنی و حرفه ای  پر از دانش های ضمنی است .

وی تصریح کرد: مهم این است که  دانش ضمنی این جمع  به دانش صریح  و آشکار تبدیل گردد و اگر این دانش  ضمنی با استاندارهای روز دنیا ترکیب شوند سازمان آموزش فنی و حرفه ای  خواهد درخشید.

 ربیعی خاطر نشان کرد:  البته به جز ارتقای مهارت های فنی ، مهارت های اجتماعی  نیز باید ارتقا یابد. بدون تردید شما وقتی مربی می شوید شیوه ها اخلاقی تان نیز روی افراد تاثیر می گذارد . امیدوارم  بتوانید جامعه را پر از دانش فنی کنید و خدا هم کمک  کند ما بیشتر در خدمت شما باشیم و بتوانیم مشکلات شما را حل کنیم .

گفتنی است در این آیین از طرح پژوهشی بهداشت ایمنی و حفاظت از محیط زیست که توسط محققان مرکز تربیت مربی و پژوهش های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مستقر در کرج انجام شده ، رونمایی شد.این طرح با محور بهداشت ایمنی در مراکز تولیدی و صنعتی و رعایت نکات زیست محیطی در این مراکز به نتیجه رسیده است./تسنیم

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین