پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00019:16 - 1395/05/26

ایجاد مرکز هم‌افزایی و تعاملات اقتصادی سامانه کارآفرینان «مهتاک» با ۱۶۰۰۰ کاربر

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از ایجاد مرکز هم‌افزایی و تعاملات اقتصادی کارآفرینان «مهتاک» با ۱۶۰۰۰ کاربر خبرداد و گفت: این مرکز به کسب و کارهای خرد برای یافتن بازار و هم‌افزایی در تولیدات و رقابت‌پذیری کمک می‌کند.

کارگرآنلاین: دقایقی قبل مرکز مجازی هم‌افزایی و تعاملات اقتصادی کارآفرینان با عنوان مهتاک در محل دفتر رئیس جمهور رونمایی شد.

براساس این گزارش، سید اصغر نورالله زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در مراسم رونمایی از نخستین مرکز هم‌افزایی و تعاملات اقتصادی کارآفرینان «مهتاک» با اشاره به اینکه ایجاد یک زنجیره ارزش آفرینی برای کسب و کارهای خرد طبق سیاست‌های اعلامی اقتصاد مقاومتی از سال گذشته در دستور کار قرار گرفت، اظهارداشت: با توجه به نقش موثر کسب و کارهای خرد در اقتصاد علاوه بر حمایت‌های مالی، موضوع توانمندسازی آنان را مدنظر قراردادیم.

وی افزود: یکی از مشکلات بنگاه‌های اقتصادی بازارهای هدف و دستیابی به دیگر کسب و کارهاست تا در جریان فعالیت‌ها علاوه بر ارتقای کیفیت بر رقابت‌پذیری کالاهایشان بیافزاید.

نورالله‌زاده با اشاره به اینکه صرفاً حمایت‌های مالی کسب و کارهای خرد در موفقیتشان موثر نیست، تصریح کرد: توانمندسازی و رقابت‌پذیری محصولات از طریق ایجاد یک شبکه زنجیره در فضای مجازی به طوریکه کارآفرینان با یکدیگر ارتباط موثر داشته باشند، دنبال می‌شود.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به مزیت‌های این مرکز جدید در فضای مجازی و ایجاد تعاملات اقتصادی گفت: در این مرکز که در فضای مجازی به آدرس maht‌aak.ir راه‌اندازی شده، هر کاربر با ایجاد صفحه‌ای محصولات و تولیدات خود را به نمایش می‌گذارد.

وی افزود: یکی از مشکلات کسب و کارهای خرد مخصوصاً در روستاها عدم دسترسی به مواد اولیه یا تکنولوژی بود که بر همین اساس این امکان در سایت فعالان اقتصادی فراهم می‌شود تا به همه امکانات دسترسی پیدا کنیم.

نورالله‌زاده با تاکید بر اینکه این امکان در قالب اپلیکیشنی نیز برای کارآفرینان و فعالان اقتصادی فراهم شده است، گفت: در ارتباط با نصب این اپلیکیشن به دیگر افراد در یک شبکه زنجیره‌ای به هم پیوسته با یکدیگر مرتبط شده و نیازهایشان را برطرف می‌کنند.

در ادامه این مراسم فرید احمدی مدیر IT و فناوری صندوق کارآفرینی امید در توضیحات تکمیلی این مرکز در فضای مجازی گفت: در این سایت مشاغل و کسب و کارها به طور تخصصی طبقه‌بندی شده و هر فرد با سهولت امکان دسترسی به دیگران را خواهد داشت.

وی افزود: تاکنون 16 هزار کسب و کار در این سایت ثبت نام کرده و امکان نظارت بر آنان نیز وجود دارد که کالاهای با کیفیت پایین و یا هویت نادرست نیز شناسایی شود.

احمدی خاطرنشان کرد: این دسترسی جدید برای فعالان اقتصادی براساس یک کار پژوهشی دانشگاهی توسط جمعی از نخبگان طراحی شده و تکمیل این پروژه در آینده توسط همین تیم خواهد بود./فارس

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین