پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:56 - 1395/08/09

در جلسه علنی امروز مجلس صورت گرفت

موافقت مجلس با تفحص از نحوه برخورد با کارگران معدن دره تکاب

نمایندگان مجلس با تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه برخورد با کارگران معدن روستای آق‌دره تکاب موافقت کردند.

کارگرآنلاین: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی صبح امروز پارلمان با تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه برخورد با کارگران معدن روستای آق‌دره تکاب با 120 رای موافق، 36 رای مخالف و 9 رای ممتنع موافقت کردند.

جلیل مختار نماینده مردم آبادان در مجلس ضمن قرائت گزارش کمیسیون اجتماعی درباره تصویب این قاضای تحقیق و تفحص گفت: متاسفانه اطلاعات دریافتی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این زمینه کافی نبوده و درخواست تفحص از این موضوع را داریم.

وی درباره بررسیهای کمیسیون مربوطه بیان کرد: باید چرایی برخورد با کارگران معترض به هیئت رئیسه برسد.

این نماینده مجلس افزود: بررسی علل درگیری، نحوه برخورد نیروی انتظامی، نقش فرماندار تکاب و اداره تعاون این شهر‌، نحوه اجرای احکام صادره و دیگر موارد باید بررسی شود.

در ادامه نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه با انتقاد از نحوه برخورد با کارگران معترض اظهار کرد: ما به جای دادن دستمزد، آنها را شلاق می‌زنیم.

وی درباره عدم رسیدگی به مشکلات کارگران اظهار کرد: نمایندگان تکاب و شاهین‌دژ این موضوع را به 3 قوه اعلام کردند ولی از ریاست جمهوری خبری نشد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس درباره تحقیق 10 نفر از نمایندگان در خصوص شلاق خوردن کاگران آق‌دره تکاب تصریح کرد: می‌خواهیم بدانیم علت شلاق خوردن چیست تا از تکرار مجدد آن در نقاط دیگر کشور جلوگیری شود. باید بدانیم علت اخراج، بیکاری و تعطیلی معدن چیست و چرا به شکایت کارگران به موقع رسیدگی نمی‌شود.

منبع: تسنیم

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین