پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:47 - 1395/08/11

کلانتری: پروژ‌ه‌هایی برای ارتقای بخش تعاون در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی پیش‌بینی نشد

معاون وزیر تعاون با بیان اینکه پروژه‌های مشخص و تمهیداتی با توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در سطح وزارتخانه برای اجرا توسط ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی پیش‌بینی نشده است،‌گفت:‌ در صورت تخصیص یک و نیم میلیارد دلار منابع صندوق توسعه برای تعاونی‌ها مد نظر خواهد بود.

کارگرآنلاین: سیدحمید کلانتری در واکنش به این پرسش که چه میزان از اهداف و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در بخش تعاون کشور محقق شده است و ارزیابی شما از عملکردتان در این حوزه چیست، اظهار داشت:‌ به تعبیری تلاش برای توسعه تعاونی‌ها منطبق با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است و از 5 شاخص مهم آن 3 شاخص مستقیماً با موضوع تعاون در ارتباط است.

وی افزود: سه شاخص مهم عدالت بنیادی،‌ مردمی‌کردن اقتصاد و درون‌گرایی مستقیماً با روح بخش تعاون در ارتباط است که البته در برخی تعاونی‌ها موضوع صادرات و فعالیت‌های نظیر ایجاد تعاونی‌های دانش‌بنیان در کنار این موارد  مورد توجه قرار گرفته است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در عین حال از نبود تمهیدات لازم در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و اتخاذ تصمیمات در این بخش خبر داد و گفت:‌ پروژه‌های مشخصی برای ارتقای تعاون کشور هنوز در ستاد اقتصاد مقاومتی پیش‌بینی نشده اما اقداماتی که منجر به رونق بخش‌های تولیدی باشد، از جمله ارائه تسهیلات 7500 واحد تولیدی مدنظر بوده است که با اختصاص آن بخش‌هایی بهره‌مند شده‌اند.

وی گفت: اختصاص یک و نیم میلیارد دلار به حل معضل بیکاری از محل منابع صندوق توسعه ملی در دولت مصوب شده است و در این باره به دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی پیشنهاد دادیم تا از ظرفیت‌های بخش تعاون استفاده کند.

کلانتری در گفتوگ با فارس  با بیان اینکه توسعه تعاونی‌ها یکی از اهداف مهم اشتغال‌زایی از محل منابع مصوب شده در صندوق توسعه ملی پیش‌بینی شده است،‌ گفت: آقای رئیس‌جمهور شخصاً برای ایجاد اشتغال و تقویت واحدهای تولیدی و بنگاه‌های متوسط و کوچک منابع یک و نیم میلیارد دلاری را مصوب کرد و باید در آینده دستورالعمل‌ها و نحوه اجرای آن مشخص شود.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین