پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00017:25 - 1399/12/04

نرم افزار ۱۰ هزار تومانی، یک میلیارد تومان آب خورد

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری سه نفر از مجرمان اینترنتی خبر داد و گفت: این متهمان با ایجاد یک درگاه جعلی بیش از یک میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند.

 سرهنگ داود معظمی گودرزی، اظهار داشت: به دنبال مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا پایتخت مبنی بر برداشت غیرمجاز مبلغی از حساب بانکی‌شان در زمان خرید یک نرم افزار در فضای مجازی، پرونده مقدماتی تشکیل و رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: شاکیان پرونده در ادامه اظهارات خود عنوان کردند در یک کانال تلگرامی عضو بوده و پس از مشاهده تبلیغ یک نرم افزار در آن کانال برای خرید آن اقدام کرده و پس از درج اطلاعات حساب بانکی تراکنش ناموفق داشته اند و اندکی بعد متوجه کلاهبرداری شده اند.

  وی افزود:  کارشناسان پلیس فتا پایتخت اقدامات خود را آغاز کرده و در تحقیقات اولیه متوجه شدند سارقان با ایجاد یک کانال تلگرامی و با تبلیغات فریبنده و ارسال لینک آلوده کاربران را به یک درگاه جعلی هدایت کرده و مبالغی را از حساب بانکی مالباختگان به صورت اینترنتی برداشت کرده اند.

گودرزی خاطرنشان کرد: با اقدامات تخصصی و تکمیلی مهندسان سایبری پلیس فتا پایتخت، مجرمان در فضای مجازی شناسایی و با محرز شدن اطلاعات هویتی آنان برای پلیس پس از تشریفات قضایی هر 3 متهم در یک اقدام پلیسی در یکی از استان های همجوار تهران دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا منتقل شدند.

این مقام مسئول اظهار داشت: این شیادان اینترنتی پس از حضور در پلیس فتا پایتخت و مواجه شدن با ادله دیجیتال موجود در پرونده بزه انتسابی را پذیرفته و به برداشت غیرمجاز بیش از یک میلیارد ریال از حساب شهروندان اعتراف کردند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: به‌هیچ‌عنوان فریب تبلیغات دروغین در فضای مجازی را نخورند و اطلاعات محرمانه کارت بانکی خود را در سایت های متفرقه و نامعتبر وارد نکنند. همچنین از عضویت درکانال‌های تلگرامی تحت عناوین فروش شارژ ارزان ‌قیمت، فروش اکانت بازی‌های رایانه‌ای،نرم افزارهای مختلف و ... خودداری کرده و در صورتی‌ که با موارد مشکوک برخورد کردند موضوع را سریعاً از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir  با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.

منبع: hadese24
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین