پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:14 - 1395/10/01

خبر خوشحال کننده برای استقلال و پرسپولیس در آستانه ورود به آسیا

بدهی ۳۰ میلیارد تومانی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال مشکلی است که نیاز به ورود دولت و سازمان مالیاتی کشور دارد که سلطانی فر رایزنی‌های لازم و اولیه در این خصوص را انجام داده است.

به گزارش کارگرآنلاین، سخنان  وزیر ورزش در مجمع باشگاه پرسپولیس جدا از وجه تشویقی خود بابت  نظم این باشگاه و عملکرد هیات مدیره یک نکته ویژه در خود داشت که می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد. سلطانی فر در این جلسه با توجه به مشکل‌ساز بودن موضوع بدهی مالیاتی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس که سر به فلک گذاشته و روی هم رفته به اندازه بودجه یک فصل هر باشگاه است(حدود ۳۰ میلیارد تومان) به حل آن یک بار برای همیشه تاکید کرد و البته گفت اقداماتی در این راستا انجام داده است.


درباره انباشته شدن این بدهی و تبدیل آن به یک معضل بزرگ در هر یک از پرطرفدارترین باشگاه‌های ایران می‌توان نکات زیادی را مطرح کرد. می‌توان به موضوع بی مسوولیتی باشگاه‌ها در این خصوص اشاره کرد؛ اینکه در زمان عقد قرارداد، مالیات قرارداد بازیکنان تازه را متقبل می‌شوند اما به اداره مالیات پرداخت نمی‌کنند و با گذشت چند سال، اصل مبلغ مالیات به علاوه جرایمی که شامل آن می‌شود بدهی بزرگی را پیش روی مدیران باشگاه قرار می‌دهد که پرداخت آن به راحتی امکان پذیر نیست. همچنین می‌توان به تخلف برخی مدیران باشگاه‌ها در بر عهده گرفتن پرداخت مالیات بازیکنان نورچشمی و گرانقیمت‌شان اشاره کرد که باعث چنین مشکلاتی می‌شود. از سهل انگاری‌ها و کینه توزی‌ها بین مدیران باشگاه‌ها و بازیکنان و مربیانی که از تیم‌های‌شان جدا شده‌اند یا با مدیران باشگاه مشکل دارند هم می‌شود حرف زد اما تمام اینها مربوط به گذشته است و آنچه اکنون باید مورد توجه قرار گیرد حل این معضل بزرگ است که گریبان سرخابی‌ها را گرفته و رها نمی‌کند.

به گزارش ایران ورزشی ،بدهی ۳۰ میلیارد تومانی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال مشکلی است که نیاز به ورود دولت و سازمان مالیاتی کشور دارد که سلطانی فر رایزنی‌های لازم و اولیه در این خصوص را انجام داده است. حالا حل این معضل نیازمند شفاف‌سازی مدیران دو باشگاه و ارائه مدارکی است که می‌تواند ماجرا را ساده‌تر کند. در واقع ساده کردن ارتباط دو باشگاه با اداره مالیات و آنچه وزیر ورزش به آن ورود کرده با مساعدت مدیران دو باشگاه در نهایت منجر به اتفاق خوبی خواهد شد که در فضای پرتشنج نقل و انتقالات زمستانی حکم یک نفس عمیق را پیدا می‌کند.

به هر جهت جدا از مشکلات مالی و حسابرسی مسائل مالی باشگاه پرسپولیس که جلسه دیروز مجمع بدین جهت و بعد از مدت‌ها برگزار شد، اراده وزیر برای حل این مساله می‌تواند اتفاق خوبی برای دو باشگاه پرطرفدار تهرانی و خبر خوبی برای مدیران آنها باشد که همواره از راه‌های میانبر برای کاستن بدهی‌های سنگین مجموعه تحت اختیارشان به شدت استقبال می‌کنند.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین