پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:05 - 1395/10/30

دبیرکل خانه کارگر:

معیشت و امنیت شغلی کارگران دغدغه اصلی نمایندگان کارگری است

دبیرکل خانه کارگر و نماینده تهران در مجلس گفت: اصلی‌ترین دغدغه نمایندگان جامعه کارگری در مجلس جلوگیری از تهدیداتی است که منافع قشر کارگرانی را تحت تاثیر خود قرار داده است.

به گزارش کارگرآنلاین، علیرضا محجوب در پنجمین کنگره خانه کارگر شهرستان‌های ساوه و زرندیه افزود: کنگره خانه کارگر حلقه‌های بزرگ جامعه کارگری را به یکدیگر متصل می‌کند و مجموعه‌ای از دل کارگران و برآمده از تفکرات آنان پیگیر مطالبات طیف وسیع کارگری است. وی گفت: در این کنگره با برگزاری انتخابات، نمایندگان خانه کارگر به کنگره سراسری خانه کارگر راه می‌یابند.
دبیرکل خانه کارگر با اشاره به وجود برخی مشکلات که کارگران با آن مواجه هستند، اظهار کرد: مجلس به جد پیگیر برطرف شدن مشکلاتی است که معیشت و امنیت شغلی کارگران را با چالش مواجه می‌کند و تشکیلات خانه کارگر به انحای مختلف این مشکلات را رصد می‌کند. وی تصریح کرد: اصلی‌ترین دغدغه نمایندگان جامعه کارگری در مجلس جلوگیری از تهدیداتی است که منافع قشر کارگرانی را تحت تاثیر خود قرار داده است. محجوب با اشاره به اینکه نزدیک به نیمی از جمعیت کشور را جامعه کارگری و خانواده‌هایشان تشکیل می‌دهد، افزود: جامعه کارگری چه در شکل‌گیری انقلاب اسلامی و چه در دوران دفاع مقدس و سازندگی از پیشگامان بوده و هم‌اکنون نیز با وجود تمامی مشکلات در خط مقدم تحقق سیاست‌های نظام در حوزه اقتصاد مقاومتی در سنگر تولید فعال هستند.


در ادامه، عضو هیئت مدیره کانون عالی بازنشستگان کشور نیز در سخنانی با اشاره به مشکلات کارگران و قرار گرفتن حدود ۷۰درصد از کارگران و بازنشستگان زیر خط فقر اظهار کرد: از دولت انتظار می‌رود در روزهای پایانی کار خود، فکر جدی برای معیشت و اقتصاد کارگران کنند. علیرضا امیری با اشاره به اینکه پایه حقوق ۸۰۰هزار تومانی به هیچ وجه جوابگوی هزینه‌های زندگی جامعه کارگری نیست، اظهار کرد: از دولت یازدهم درخواست داریم تا با افزایش حقوق و مزایای کارگران مطابق با افزایش نرخ تورم و به صورت معقول و نیز پرداخت بدهی‌های خود به تامین اجتماعی گامی موثر در بهبود معیشتی جامعه کارگری و بازنشسته‌ها بردارد. وی با اشاره به جمعیت ۳۰۰هزار نفری شهرستان ساوه به عنوان دومین شهرستان استان مرکزی، اظهار کرد: این شهرستان با وجود برخورداری از مزیت‌های گوناگون، به جایگاه واقعی خود دست نیافته است.

در ادامه این نشست انتخابات پنجمین کنگره خانه کارگر شهرستان‌های ساوه و زرندیه برگزار و اعضای خانه کارگر پنج نفر از نامزدها را به عنوان نماینده خود در خانه کارگر برگزیدند. در این انتخابات، ناصر رحیمی، شبیر گودرزی، علی اصغر ذاکر و مهدی طهماسبی به عنوان اعضای اصلی و محمدرضا خیراندیش، حسن رضایی و تقی حسینی به عنوان اعضای علی‌البدل انتخاب شدند.
 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین