پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:17 - 1399/12/13

بیت کوین دوباره در آستانه ۵۰ هزار دلار قرار گرفت

بسیاری از تحلیلگران و مقامات اقتصادی کشور‌های توسعه‌یافته در ماه‌های اخیر به دلیل ذات پرنوسان بازار بیت‌کوین به سرمایه‌گذاران هشدار داده‌اند.

به گزارش کارگر آنلاین، بزرگ‌ترین صرافی دیجیتالی آمریکا که قرار است سهام خود را در بورس نیویورک عرضه کند نسبت به لو رفتن هویت ساتوشی ناکاموتو خالق بیت کوین  ابراز نگرانی کرده و آن را یکی از بزرگ‌ترین ریسک‌ها بر سر راه ارزهای دیجیتالی دانسته است.
ساتوشی ناکاموتو نام مستعار شخص یا گروهی است که بیتک وین را ایجاد کرد و تا اواخر سال ۲۰۱۰ نیز به توسعه آن مشغول بود. اگرچه برخی گزارش‌های اولیه ناکاموتو را شخصی ژاپنی معرفی کرده اما برخی او را انگلیسی یا اهل یک کشور غربی می‌دانند.
مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر یک هزار و ۴۷۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۴۱ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۵۹.۲۵ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و حدود ۱۲ درصد در اختیار اتریوم است. بیت‌کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.
بیت کوینبیت کوین با نماد اختصاری BTC یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۹۲۹.۴۹ میلیارد دلار، در رتبه ۱ بازار قرار داشته و سهم ۵۹.۲۵ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.
اتریوماتریوم با نماد اختصاری ETH یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۱۸۰.۹۹ میلیارد دلار، در رتبه ۲ بازار قرار داشته و سهم ۱۱.۵۳ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.
کاردانوکاردانو با نماد اختصاری ADA یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۳۹.۶۳ میلیارد دلار، در رتبه ۳ بازار قرار داشته و سهم ۲.۵۲ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد .
قیمت ارز‌های دیجیتالیشما مخاطبان باشگاه خبرنگاران جوان می‌توانید، قیمت انواع ارز‌های دیجیتالی از جمله بیت کوین، اتریوم در ۱۳ اسفند را در ادامه این خبر ببینید:
ارز دیجیتال قیمت(دلار) قیمت(تومان) بیت کوین 49,855 ۱,۲۹۵,۰۷۵,۳۵۶ اتریوم 1,574.95 ۴۰,۹۱۲,۴۱۴  کاردانو 1.24 ۳۲,۲۲۴  بایننس کوین 250.22  ۶,۵۰۰,۰۳۳ تتر 1  ۲۵,۹۹۴   پولکادات 37.77  ۹۸۱,۱۸۹  ریپل 0.44  ۱۱,۶۲۹  گفتنی است؛ نرخ ارز‌های دیجیتال لحظه‌ای در حال تغییر است و اعداد جدول در زمان تنظیم این خبر ثبت شد.

منبع: رویدادایران
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین