پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00018:13 - 1396/03/23

روایت دو عضو کمیسیون امنیت از نفوذ تروریست‌ها در داخل مرزها

عضوگیری داعش از شیعیان ایرانی!!!

پس از حمله تروریستی داعش به مجلس در روز چهارشنبه اخباری مبنی بر فعالیت این گروه در کشورمان منتشر شده است که بعضا بسیاری از از آنها خلاف واقع است.

به گزارش کارگرآنلاین،  پس از حوادث تررویستی مجلس در روز 17 خرداد و شهادت جمعی از مردم و کارکنان مجلس، دستگاه‎های اطلاعاتی و امنیتی کشورمان توانستند اقدامات مناسبی را در جهت مقابله با فعالین مرتبط با داعش در کشورمان انجام دهند اما توجه به این نکته که چگونه باید دربرابر اخبار دروغین داعش پیرامون افزایش حضور ایرانیان در این گروه واکنش نشان داد و چگونه در جهت آگاه‎سازی مردم از فعالیت‏های این گروه وارد عمل شد نکته قابل اهمیتی است که به راحتی نمی‏توان از آن گذر کرد و دستگاه‎های امنیتی باید اشراف دقیقی را به این موضوع داشته باشند.

علیرضا رحیمی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت وگو با سایت خبرفوری با بیان اینکه آماری که از سوی برخی از جریانات و رسانه‎ها که بعضا با نظام جمهوری اسلامی ایران مشکل دارند پیرامون جذب نیرو داعش از ایران مطرح می‎شود صحت ندارد اظهارکرد: این آمار واقعیت نداشته و با اغماض و بزرگنمایی در جهت برهم‎ زدن آرامش کشور مطرح می‎شود و نمی‎توان به آنها استنادی کرد.

وی تاکید کرد: وزارت اطلاعات و دستگاه‎های امنیتی کشورمان از زمان اعلام موجودیت و فعالیت داعش در جهان تمامی اقدامات لازم را برای حفاظت از مرزهای کشورمان و مردم انجام دادند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: ما در طی چندسال گذشته در حوزه‎ مرزهای غربی و همجوار کشور با عراق اقدامات امنیتی مناسبی را در جهت مقابله با تحرکات داعش انجام دادیم که به راحتی نباید آنها را کتمان کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه اعلام اخباری همچون جذب 6 هزار شیعه از سوی داعش در خوزستان صحت ندارد تاکید کرد: اینگونه اخبار از پایه و اساس کذب بوده و صحت ندارد .

رحیمی تصریح کرد: موارد جزئی از حضور ایرانیان در گروهک داعش وجود داشته است که وزارت اطلاعات با اشراف کامل با آن برخورد کرده است.

وی با بیان اینکه موضوع شیعه و سنی بودن افراد در میزان گرایش آنها به داعش در ایران ارتباطی ندارد اظهارکرد: کسانی که داعش فعالیت می‎کنند گرایشات قومی برایشان مطرح نیست از این رو نمی‎توان گفت ایرانیان در کردستان یا خوزستان بیشتر به داعش گرایش دارند از این رو از نظر بنده این استباط اشتباه بوده و نمی‎توان براساس آن قضاوت کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه بدون شک نمی‎توان حضور ایرانیان در داعش را کتمان کرد تصریح کرد: آنچه درباره حضور ایرانیان در داعش مطرح می‎شود با اغراض و بزرگنمایی است چرا که روحیه و منش اخلاقی که در مردم ایران وجود دارد اجازه فعالیت به آنها در چنین گروه‎هایی را نمی‏دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: بدون شک در روزهای آینده از وزیر اطلاعات درخواست خواهیم کرد تا گزارشی را از نحوه فعالیت داعش و روش‎های پیشگیرانه در جهت مقابله به این گروه به کمیسیون امنیت ملی مجلس ارائه دهد.

مجتبی ذوالنور دیگر عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز در گفت وگو با سایت خبرفوری با تاکید براینکه گروه‎های ضدانقلاب و سیاسی زاویه‎دار با نظام جمهوری اسلامی ایران با ابزار تبلیغی که در اختیار دارند علیه کشورمان فعالیت می‏کنند اظهارکرد: زمینه و بسترهایی همچون استفاده از نارضایتی مردم برای جذب آنها در گروه‎های مخالف همواره از سوی گروه‎های معاند ایران وجود داشته و خواهد داشت اما ما باید برای مقابله با آن فکر اساسی را اتخاذ کنیم.

وی تاکید کرد: اینکه ما بخواهیم با انتشار برخی از اخبار و آمار غیررسمی که معمولا دسته ساخت دشمنان ایران است فعالیت داعش در کشورمان را بزرگ جلوه کنیم درست نیست از این رو بهتر است براساس یافته‎های واقعی خود اقدامات لازم را انجام دهیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تکذیب جذب 6 هزار شیعه از سوی داعش در خوزستان گفت: این آمارها بی‎اساس و دورغین است و از سوی دشمنان در راستای ترساندن مردم و تقویت داعش و جریانات ضدانقلابی استفاده می‏شود.

وی تاکید کرد: در اینکه برخی از افراد در استان‎های کشورمان که محدود به خوزستان، کرمانشاه و کردستان نمی‏شود جذب داعش شدند تردیدی وجود ندارد اما تعداد افرادی که به این گروه‎ها جذب شدند رقم بسیار بالایی نیستند و دستگاه‏های اطلاعاتی ما توانستند در نطفه اینگونه فعالیت‏ها را خفه کنند از این رو دستگاه‎های اطلاعاتی و رسانه‎ها در کشورمان باید با حفظ هوشیاری در جهت شناسایی اخبار خلاف واقع وارد عمل شده و اقدامات لازم را در این راستا انجام دهند./خبر فوری

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین