پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:50 - 1398/12/01

تلفات ویروس کرونا تا پایان روز چهارشنبه به ۲۱۱۸ نفر رسید

شمار تلفات ویروس حاد کُشنده تنفسی کرونا در چین و سایر کشور‌ها در حالی افزایش یافت که مقام‌های چینی برای نخستین بار در یک ماه گذشته از کاهش نرخ ابتلا به این بیماری خبر دادند.

به گزارش کارگرآنلاین به نقل از میزان؛ به رغم افزایش شمار تلفات ویروس حاد کُشنده تنفسی «کرونا» در چین، این کشور در ۲۴ ساعت گذشته پایین‌ترین نرخ ابتلا به این ویروس را از ۲۳ ژانویه (۳ بهمن) تاکنون تجربه کرد.
 


براساس اعلام وزارت بهداشت چین، شمار تلفات ویروس کرونا تا پایان روز چهارشنبه به ۲۱۱۸ نفر رسید. در این گزارش آمده است ۷۴۵۷۶ نفر مبتلا به این بیماری در چین وجود دارند و ۱۶۲۳۳ نفر نیز از این بیماری رهایی یافته اند.
 


عدم گزارش جدید از موارد ابتلا به کرونا در برخی از شهر‌های چین سبب شد زندگی در آن‌ها وارد مسیر عادی شده و برخی از ادارات و نیز بخشی از سیستم حمل و نقل عمومی به ارائه خدمات بپردازند.
 


از سوی دیگر، گزارش‌ها از افزایش شمار تلفات این بیماری در سایر کشور‌ها به ۸ نفر حکایت دارد. تاکنون ۳۰ کشور گزارش ابتلای شهروندان خود را به کرونا اعلام کرده اند که از میان آن‌ها «ژاپن» بالاترین نرخ ابتلا را دارد.
 


«سنگاپور»، «کره جنوبی» و «هنگ کنگ» با رقم ابتلای نزدیک به صد مورد پس از ژاپن قرار دارند که تاکنون ۷۰۵ شهروندش به کرونا مبتلا شده اند.
 


ویروس تنفسی کرونا که از شهر «ووهان»، قطب صنعت حمل و نقل چین آغاز شد، نگرانی‌های عمده‌ای را در سطح جهان برانگیخته است. شمار تلفات این بیماری از بیماری تنفسی «سارس» در سال‌های ۲۰۰۲- ۲۰۰۳ پیشی گرفته است

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین