پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:25 - 1398/12/01

جهش قیمت طلا به بالاترین قیمت هفت سال گذشته

قیمت طلا روز گذشته به نزدیکی بالاترین سطح قیمتی در هفت سال گذشته رسید و این مساله نگرانی‌ها را بابت تاثیر منفی اقتصاد جهان از شیوع ویروس کرونا افزایش داده است، این اپیدمی موجب شده تا همگان در انتظار یک جهش عظیم نقدینگی برای جبران خسارات ناشی از شیوع این بیماری باشند و همین مساله بر بخش‌های مختلف اقتصادی تاثیرگذار بوده است.

به گزارش کارگرانلاین به نقل از اقتصاد آنلاین؛ همزمانی مشکلات سیاسی با کاهش ارزش پولی موجب جهش قیمت طلا می‌شود، این مساله بارز است که قیمت طلا بر خلاف جهت نرخ بهره حرکت می‌کند. پیش بینی‌ها حاکی از آن است که چین برای احیای اقتصاد خود پس از مدتی میلیاردها دلار نقدینگی به سیستم مالی خود تزریق کند و این در شرایطی است که تعدادی از کشورهای جهان که در رده‌های بالای تراز اقتصادی قرار دارند هنوز از جریان نرخ منفی بحران مالی جهان در سال 2008 رهایی نیافته‌اند.
 


در یکی از شلوغ‌ترین روزهای معاملاتی سال، معاملات آتی طلا برای تحویل در ماه آوریل در فعال‌ترین معامله که نزدیک به 40 میلیون اونس معامله را در برمی‌گرفت با افزایش 20 دلاری پیش از بسته شدن معاملات روز با رقم 1608.20 دلار در هر اونس به انجام رسید.
 


این نخستین بار از آوریل سال 2013 است که قیمت این فلز در معاملات کومکس نیویورک به بالای 1600 دلار در هر اونس می‌رسد؛ چرا که سرمایه‌گذاران ETF (صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله) با پشتوانه فیزیکی همچنان به بازار می‌پیوندند و بر همین اساس بازار به رکورد تازه‌ای دست یافته است.
 


سهام طلا با پیشروی شرکت‌های گلد فیلدز با 11.2 درصد افزایش و هارمونی گلد با 9.9 درصد افزایش در صدر معاملات نیویورک قرار گرفت. برخی از شرکت‌های حاضر در این معاملات همچنین از رکورد تازه‌ای که پالادیوم به ثبت رساند سود بردند، بر این اساس پالادیوم با افزایش 6.6 درصدی و در مجموع افزایش بیش از 20 درصدی در هفته گذشته معاملات را به پایان رساند.
 


شرکت‌های بزرگ معدنی از جمله باریک گلد و نیومونت گلد به ترتیب 4.2 و 3.4 درصد در ارزش سهام خود افزایش داشتند. سرمایه بازار باریک در نیویورک به 36.4 میلیارد دلار رسید در حالی که نیومونت در حال حاضر 37 میلیارد دلار است. روز دوشنبه هفته جاری شرکت نیومونت مستقر در کلرادو ذخایر معدنی طلای خود را بیش از 100 میلیون اونس در سال 2019 عنوان کرد که این رقم بالاترین میزان ذخیره در تاریخ این شرکت محسوب می‌شود.

 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین