پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:47 - 1400/05/07

احتمال افزایش قیمت بیت کوین به ۶۰ هزار دلار بیشتر از ریزش تا ۲۰ هزار دلار است

استراتژیست ارشد بلومبرگ معتقد است بیت کوین – BitCoin احتمالا با افزایش قیمت به ۶۰ هزار دلار و بیشتر خواهد رسید، جای این که به روند نزولی ادامه بدهد.

بیت کوین بعد از رسیدن به سقف تاریخی ۶۴,۸۰۰ دلار در آوریل ۲۰۲۱ (فروردین ۱۴۰۰)، بالای ۵۰ درصد ارزشش را از دست داد و حتی تا زیر ۳۰ هزار دلار سقوط کرد. بسیاری عقیده داشتند اصلاح بازار ادامه‌دار خواهد بود و باید منتظر ریزش‌های بیشتر باشیم. در این میان عده‌ای از رسیدن قیمت برترین رمز ارز بازار به ۲۰ هزار دلار و حتی کمتر صحبت می‌کنند. به عبارتی آن‌ها عقیده دارند روند نزولی بازار BTC ادامه خواهد داشت. عده‌ای دیگر معتقد به تمام شدن این روند، شروع حرکت رو به بالا و افزایش مجدد قیمت بیت کوین هستند. استراتژیست ارشد بلومبرگ یکی از آن‌ها است.

اکسچینو

مایک مک‌گلون (Mike McGlone) استراتژیست ارشد بلومبرگ، پنج روز قبل پیش‌بینی کرد برگشت قیمت بیت کوین به بالای ۶۰ هزار دلار، بیشتر از کاهش آن به زیر ۳۰ هزار دلار محتمل است. او به وسیله مقایسه پرایس اکشن کنونی برترین ارز دیجیتال دنیا با دوران بسیار سرد بین سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ (که قیمت BTC بعد از رشد شدید، شدیدا سقوط کرد و بازار تا مدت‌ها راکد ماند)، به این نتیجه رسیده است. اکنون می‌بینیم بخشی از پیش‌بینی او تبدیل به واقعیت شده و BitCoin این روزها با افزایش، به ۴۰ هزار دلار نزدیک شده است.

افزایش مجدد قیمت بیت کوین

به طور جزئی، نرخ مبادله (مظنه‌ بازار) بیت کوین، بعد از سقوط بالای ۸۰ درصدی در سال ۲۰۱۸، وارد یک دوره تثبیت طولانی مدت حوالی ۴ هزار دلار شد. اما اوج‌گیری ناگهانی مارکت این رمز ارز سبب افزایش قیمت بیت کوین تا نزدیکی ۱۴ هزار دلار در برخی صرافی‌ها شد. مایک مگ‌گلون عقیده دارد چنین روندی مجددا تکرار می‌شود؛ ارز دیجیتال BTC، از اردیبهشت تا کنون حوالی ۳۰ هزار دلار در حال تثبیت قیمت خود و کف‌سازی بوده است و به زودی تا ۶۰ هزار دلار و حتی بیشتر رشد می‌کند.

 

منبع: گجت نیوز
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین