پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00014:53 - 1399/01/08

توصیه‌های خبرنگار صدا و سیما برای مبتلا نشدن افراد به ویروس کرونا

کارگر آنلاین: میرسیدی مجری صدا و سیما بعد از ابتلا به ویروس کرونا توصیه‌های مراقبتی به منظور پیشگیری از کرونا برای دیگر هموطنان داشت.
 
 
عاطفه میرسیدی خبرنگار  و مجری صدا و سیما که حالا او جزو  بیماران مبتلا به کروناست، با اشاره به روند ابتلا به بیماری‌اش و چگونگی کاهش عوارض این ویروس بیان کرد:
الان دقیقا یک هفته از شروع علائم بنده به کرونا می‌گذرد و به این نتیجه رسیدم که اگر روز‌های اول یا به طور کلی ۳ روز اول را استراحت کرده بودم هیچ وقت دچار تنگی نفس یا مشکلات دیگر بیماری کووید ۱۹ نمی‌شدم.
 
او افزود: پنج شنبه گذشته ( ۲۹ اسفند) ضعف خیلی شدیدی پیدا کردم و اول و دوم فروردین سرفه می‌کردم که بی توجهی به این دو علامت موجب شد هنگام انجام کارهای خانه به شدت خسته شوم.

میر سیدی با اشاره به اینکه با توجه به علائم  مجبور شدم از روز دوشنبه تحت درمان قرار بگیرم، تصریح کرد: در شرایط مواجهه با کووید ۱۹ باید آن را جدی بگیریم و ضمن  استرحت کافی تا حد امکان مایعاتی چون آب ولرم، دمنوش، چای کمرنگ، آب میوه و سوپ مصرف کنیم تا روز چهارم بدون هیچ مشکل و عارضه‌ای بیماری را شکست دهیم.

خبرنگار صدا و سیما ادامه داد: با توجه به شرایط سنی و جسمی‌ام که  ۵۰ ساله هستم  و زمینه بیماری دیابت هم دارم با رعایت مراقبت‌های شخصی امکان شکست این بیماری وجود دارد و مطئن هستم  در بسیاری از افراد این بیماری بدون علامت می‌گذرد و خیلی‌ها هم اگر رعایت کنند اصلا نیازی به بیمارستان پیدا نمی‌کنند.

میر سیدی با بیان اینکه بنده هر روز از تجربیاتم خواهم گفت، تاکید کرد: امیدوارم این را بدانیم که اگر خودمان علامتی هم نداریم یا علائم خفیفی داریم اگر در خانه بمانیم به هموطنانی کمک خواهیم کرد که ممکن است دچار شکل شدید این بیماری شوند و نیاز به آی سیو و مراقبت‌های ویژه پیدا کنند یا خدایی نکرده دچار مرگ شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

کارگر آنلاین را در روبیکا دنبال کنید 

https://rubika.ir/kargaronline

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین