پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:26 - 1399/01/08

ویروس کرونا؛ تشخیص کووید ۱۹ در عرض ۲۰ دقیقه با کیت‌های آزمایش جدید

کارگر آنلاین: یک شرکت نوپا مستقر در انستیتوی فناوری ماساچوست (MIT) در حال تهیه یک کیت آزمایش مبتنی بر کاغذ است که می‌تواند در کمتر از نیم ساعت نتیجه آزمایش را اعلام کند.
 
این کیت بر پایه فناوری توسعه یافته در موسسه مهندسی پزشکی و علوم MIT)IMES) ساخته می‌شود. در صورت موفقیت، کیت آزمایش کووید ۱۹ به طور موقت برای استفاده در مورد بیماران کرونا تأیید می‌شود.

این کیت آزمایشی از فناوری جریان جانبی استفاده می‌کند که پیش از این برای تشخیص تهدیداتی مانند زیکا و ابولا استفاده شده است. نوار کاغذی تعبیه شده در این کیت در یک آنتی بادی خاص است که به یک پروتئین خاص ویروسی متصل می‌شود.

آنتی بادی دوم به نانوذرات طلا وصل شده و نمونه‌ای از خون بیمار مبتلا به محلول اضافه می‌شود؛ اگر پروتئین ویروسی کووید ۱۹ در نمونه بیمار موجود باشد، آنتی بادی‌های موجود در نوار کاغذ و نانوذرات را به آن وصل می‌کند، به این ترتیب پس از ۲۰ دقیقه باید یک نقطه رنگی روی نوار ظاهر شود. با این کیت دیگر لازم نیست که منتظر تولید پادتن‌های ویروس یا از بین رفتن آنتی بادی‌های آن بود.

اگر FDA کیت‌های آزمایش را برای مجوز اضطراری تأیید کند، E۲۵Bio اولین گروه آزمایش‌های انسانی خود را اجرا می‌کند. از دیگر مزیت‌های این کیت علاوه بر تشخیص زودهنگام، تولید انبوه نوار‌های کاغذی با قیمتی ارزان است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

کارگر آنلاین را در روبیکا دنبال کنید 

https://rubika.ir/kargaronline

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین