پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00022:55 - 1399/01/10

چاشنی‌های خوش عطر و طعمی که وزنتان را کم می‌کند +لیست ادویه‌های چربی سوز

کارگر آنلاین: چاقی عوارض بسیاری دارد اما با مصرف برخی ادویه های چربی سوز می توانید وزنتان را کاهش دهید.
 
 
خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و چربی سوزی  بعضی از ادویه جات می تواند در رژیم غذایی روزانه به کاهش چربی کمک کند.
برخی ادویه ها با بهبود متابولیسم بدن، کاهش اشتها و  ذخایر چربی کمک می کنند تا وزن ایده آل داشته باشید.
ادویه ها اغلب با خواص معطر بودنشان شناخته شده اند، اما افزون بر خاصیت معطربودن، دارای آنتی اکسیدان ها، روغن های ضروریهستند که به کاهش وزن کمک می کنند و افزودن آنها به رژیم غذایی روزانه شما برای سلامتی و کاهش وزن بسیار مفید خواهند بود.
دارچین
دارچین یکی از ادویه های چربی سوز بوده و  از زمان های قدیم یک فرمول موثر در اختلالات متابولیکی بوده است و مطالعات مدرن نشان داده اند که مواد تشکیل دهنده دارچین به تنظیم قند خون کمک می کنند.
افزون بر این دارچین کمک می کند تا حال خوبی داشته باشید و در پیشگیری از پرخوری عصبی مفید است و  با توجه به طعم آن، یک چاشنی مفید برای اضافه کردن به دسرها و نوشیدنی هاست.
زردچوبه
خواص تغذیه ای و دارویی زردچوبه از زمان های قدیم در بسیاری از فرهنگ ها استفاده شده است و کمتر آشپزخانه ای وجود دارد که در آن زردچوبه نباشد، از طرفی زردچوبه یک چاشنی کلیدی در رژیم های غذایی لاغری است.
زردچوبه حاوی کورکومین، آنتی اکسیدان است که بافت چربی را کاهش می دهد، این ادویه علاوه بر پلی فنول های موجود در زردچوبه به سوزاندن چربی های اضافی و پیشگیری از اضافه وزن کمک می کند.
فلفل قرمز
در لیست ادویه جات با خواص سوزی  فلفل قرمز به چشم می خورد، این چاشنی حاوی کپسایسین است که در کالری سوزی تاثیر می گذارد، همچنین یک مهار کننده طبیعی اشتها است و با ایجاد احساس  سیری از افزایش وزن جلوگیری می کند اما باید توجه داشت که در مصرف این ادویه باید احتیاط کرد چرا که مصرف بیش از حد آن سیستم گوارشی را تحریک می کند.
جینسنگ
جینسنگ در بهبهود متابولیسم بدن نقش دارد و  به بهبود جذب انسولین و تنظیم قند خون کمک می کند و پرخوری عصبی را کاهش می دهد و میزان متابولیسم بدن را افزایش می دهد که در نهایت باعث کالری سوزی می شود.
فلفل سیاه
فلفل سیاه یکی از ادویه های مفید با اثر چربی سوزی است و مواد تشکیل دهنده اصلی آن، پیپریرین است و تشکیل سلول های چربی جدید نیز را مسدود می کند. علاوه بر این، به دلیل اینکه حاوی کپسایسین است می تواند به کالری سوزی کمک کند.
رزماری
رزماری یکی از بهترین ادویه های حاوی آنتی اکسیدان است که خاصیت ضد التهابی دارد و به کنترل وزن کمک می کند و اشتها را کم می کند، متابولیسم بدن را افزایش و سطح گلوکز را کاهش می دهد.
زنجبیل
زنجبیل در سراسر جهان به عنوان یکی از بهترین ادویه های چربی سوز شناخته شده است. ماده فعال گینگرول (gingerol)  متابولیسم بدن را افزایش می دهد و باعث کالری سوزی می شود.
همچنین حاوی آنتی اکسیدان های است که با هم به حذف مایعات و سموم انباشته در بدن کمک می کند و به همین دلیل در  کاهش وزن موثر است.
خردل
مصرف روزانه خردل  در غذاها به کاهش وزن کمک می کند و تا ۲۵ درصد متابولیسم بدن را افزایش می دهد و بافت چربی را کاهش می دهد  و گردش خون را بهبود می بخشد و از تجمع سموم در بدن جلوگیری می کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

کارگر آنلاین را در روبیکا دنبال کنید

https://rubika.ir/kargaronline

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین