پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ10115:56 - 1399/01/12

ایران حاضر است باز هم برای آمریکا کیت آزمایشی بفرستد

کارگر آنلاین: روح‌الله درستکار با اشاره به خودکفایی ایران در تولید کیت‌های تشخیص کرونا از اهدای تعدادی از این کیت‌ها به آمریکا گفت.
 
 
روح‌الله درستکار رئیس مرکز ویروس شناسی دانشگاه بقیه الله، در خصوص اهدای کیت تشخیص کرونا به کشور آمریکا گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور بسیاری از مسئولان و محققان دست به کار شدند تا کیت تشخیص کرونا را تولید کنند و خوشبختانه با مدیریتی که صورت گرفت میزان تولید کیت‌های تشخیص کرونا در ایران بیش از حد نیاز بوده است.
او در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه بحران شیوع کرونا در همه کشور‌ها به‌ویژه آمریکا به شدت مشهود است و وضعیت آن کشور از لحاظ تشخیص کرونا نیز چندان مناسب نیست، دانشگاه بقیه الله طی جلسه‌ای پیشنهاد داد که کیت‌های مازاد که در ایران وجود داشته و برای آزمایشگاه‌ها ضرورت ندارد به کشور‌های نیازمند از جمله آمریکا اهدا شود.
رئیس مرکز ویروس شناسی دانشگاه بقیه الله افزود: با شیوع کرونا در کشور پیش بینی می‌شد روزانه  ۱۰۰ آزمایش تشخیص کرونا از سوی آزمایشگاه‌های سراسر کشور ارسال شود، نمونه‌های ارسالی به میزان ۳۰ مورد و کمتر از حد انتظار بود به طوری که می‌توان به صراحت اعلام کرد حدود ۷۰ کیت آزمایشگاهی در روز عودت داده می‌شد، این موضوع نشانگر ظرفیت بالای کیت‌های تشخیص کرونا در کشور است.
درستکار در ادامه به اشاره به سطح خودکفایی کشور و بی‌تاثیری تحریم‌های یکجانبه ایالات متحده علیه کشورمان  اظهار کرد: تعدادی کیت به عنوان نمونه برای آمریکا ارسال شد و اگر لازم باشد کیت‌های بیشتری به آن‌ها اهدا می‌شود و با توجه به اینکه در حال حاضر بیشتر شرکت‌های دانش بنیان آستین‌های همت را بالا زده و در راستای تولید کیت آزمایشگاهی تلاش می‌کنند، ایران از این حیث کمبودی ندارد.
او گفت: برخی مراکز دولتی نیز همانند بیمارستان بقیه الله نیاز کیت تشخیص کرونا را خود برطرف می‌کنند، به طور کلی بازار ایران نیز از کیت تشخیص کرونا اشباع شده و تصمیم اهدای کیت آزمایشگاهی می‌تواند کشور‌های نیازمند را کمک کند تا آن‌ها نیز جان افراد جامعه شان را نجات دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

کارگر آنلاین را در روبیکا دنبال کنید

https://rubika.ir/kargaronline

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین