پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00020:16 - 1399/01/17

ویروس کرونا؛ در زندگی روزمره آیا نیاز به زدن عینک محافظ است؟

کارگر آنلاین: افرادی که در مشاغلی مانند کادر درمانی و پرستاران هستند توصیه می‌شود از عینک‌های محافظ استفاده کنند.

 

مسعود ضیایی استاد بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و نماینده علمی ویروس کرونا در استان خراسان جنوبی، گفت: احتمال انتقال ویروس کرونا از طریق مخاط چشم به دلیل خاصیت جذب بالا وجود دارد و یکی از دلایل توصیه‌های فراوان مبنی بر حفظ فاصله مناسب با افراد این است که در صورت بروز عطسه یا سرفه؛ بزاق آلوده از طریق مخاط چشم یا دهان و بینی جذب نشوند.
استاد بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: یکی از مهمترین راهکار‌های پاکسازی ویروس به دلیل بافت چربی که دارد، شستن دست‌ها با آب و صابون و عدم تماس یا مالش دست با صورت و چشم است.
وی ادامه داد: همچنین استفاده از عینک محافظ برای عموم مردم لازم نیست، اما برای افرادی که در مشاغلی مانند کادر درمانی و پرستاران هستند توصیه می‌شود از عینک‌های محافظ استفاده کنند.
افرادی که چشمانشان ضعیف است و در زندگی روزمره از عینک استفاده می‌کنند؛ به شدت توصیه می‌شود هنگام خروج از منزل، عینک را از مقابل چشمان خود بر ندارند و بعد از برگشت به خانه تا حد امکان وسایل شخصی مانند عینک ساعت مچی و کارت‌های بانکی را ضدعفونی کنید.
خطر اصلی این ویروس برای افرادی است که دارای بیماری‌های زمینه بوده و یا از مصرف کنندگان کورتون هستند. بیماران کلیوی، خانم‌های باردار و کسانی که شیمی درمانی می‌کنند نیز از گروه‌های پرخطر محسوب می‌شوند؛ بنابراین دهان و تنفس از جمله راه‌های انتقال ویروس کرونا است و پرتاب ذرات آلوده ویروس به داخل چشم به دلیل خاصیت جذب مخاطی نیز می‌تواند بیماری را منتقل کند، پس حفظ فاصله از تمام افراد حتی اعضای خانواده و عدم حضور در مکان‌های پرتردد و شلوغ را جدی بگیریم.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

کارگر آنلاین در روبیکا دنبال کنید

https://rubika.ir/kargaronline

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین