پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:05 - 1399/04/09

راه میانبر قالیباف برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اولویت مشکلات اقتصادی و معیشتی بر ضرورت پیگیری مسائل مردم در مجلس یازدهم و ضرورت رشد پرشتاب در حوزۀ اقتصاد دیجیتال تأکید کرد.

به گزارش کارگرآنلاین، محمدباقر قالیباف در صفحۀ شخصی خود در اینستاگرام نوشت:

«قبلا عرض کرده ام و یکبار دیگر تأکید می کنم که دغدغه مشکلات اقتصادی و معیشتی و پیگیری مسائل مردم اولویت اصلی مجلس یازدهم است. مسالۀ مجلس، اقتصاد و معیشت مردم است و همین دغدغه‌های اقتصادی مردم بود که مرا مجاب کرد امروز دعوت را به عنوان یکی از گام‌های عملیاتی تکمیل شبکه ملی اطلاعات و پیشبرندۀ فضای اقتصاد دیجیتال در کشور بپذیرم؛ چرا که بی تردید یکی از راه‌های میانبر و موثر در شرایط فعلی کشور ما برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصاد و بهبود وضعیت اقتصادی مردم، توجه ویژه به اقتصاد دیجیتال است.

در همین راستا یکی از راهبردهای مهم در تغییر وضعیت اقتصادی کشور باید بهبود شرایط کسب و کارهای دانش بنیان، تقویت زیرساختها و خدمات در حوزۀ اقتصاد دیجیتال باشد. از عبارت اقتصاد دیجیتال برای اشاره به یک رؤیا یا شعاری بدون پشتوانه کارشناسی استفاده نمیکنیم. اقتصاد دیجیتال به طور عملیاتی و واقعی در بهبود وضعیت اقتصادی مردم تاثیرگذار است و ما میتوانیم با تقویت آن، تحولی شگرف به نفع مردم ایجاد کنیم.

همه ما در بخش های مختلف ادارۀ کشور موظف هستیم تا زمینه های این گذار را فراهم کنیم. باید به صورت هماهنگ، یکپارچه و همه‌جانبه بتوانیم روش‌های تصمیم گیری، مدل‌های مدیریتی و راهبردهای عملیاتی خود را با این فضای کاملاً متفاوت و نوظهور همسو کنیم.

اگر در جا بزنیم، اگر خود را موظف به گسترش پر قدرت و پرسرعت فضای اقتصاد دیجیتال در کشور ندانیم یا آن را موضوعی شعاری و سطحی تلقی کنیم، با همان سرعت شگفت آوری که امکان تحول پیش روی ماست، می توانیم عقب بیفیتیم و فرصتی طلایی را در این سالها از دست بدهیم.»

منبع: خبرآنلاین

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین