پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:44 - 1400/10/29

اطاعت خداوند عامل سلامت قلب انسان است

مهترین عامل سلامت قلب از نظر حجت الاسلام والمسلمین انصاریان

کارگرآنلاین| حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: بندگی و عبادت خداوند بر اساس دستورات او همچون غذایی سالم و عامل حیات روح و قلب انسان است.

به گزارش کارگرآنلاین حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم اظهار داشت: بر اساس آیات قرآن کریم و روایات ائمه معصومین(ع) ظلم بر سه قسم است.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اسلام درباره ظلم فرمودند: ظلم تاریکی روز قیامت است، عنوان کرد: یکی از انواع ظلم، ظلم به خویشتن است یعنی اگر انسان غذای مناسب به روح خود ندهد در خیر را به روی خود بسته است.

این مفسر قرآن کریم افزود: بندگی و عبادت خداوند بر اساس دستورات او همچون غذای سالمی است عامل حیات روح و قلب انسان است، اگر قلب انسان در اثر غذای فاسد که بندگی غیرخداوند است بمیرد دیگر زنده نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به اینکه توبه راه بازگشت به سوی خداوند است، اظهار داشت: تا زمانیکه قلب انسان در اثر گناه به مرگ نرسیده جای توبه وجود دارد اما اگر قلب کاملا سیاه شده و به مرگ رسید زنده نمی‌شود.

استاد حوزه علمیه افزود: قلب سالم و زنده خالصانه از بندگی و عبادت خداوند لذت می‌برد و جز با یاد خداوند با چیزی آرامش نمی‌یابد.

وی با بیان اینکه لذت‌ها و زیبایی‌های دنیوی نمی‌تواند قلب‌های زنده و سالم را به آرامش برساند؛ گفت: امیرمومنان امام علی(ع) می‌فرمایند: عبادت در مسجد برای من شیرین‌تر از حضور در بهشت است زیرا با عبادت خداوند پروردگارم را راضی کرده اما در بهشت بدنم راضی می‌کنم.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین