پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00017:00 - 1401/02/29

راهکار‌های طلایی برای تربیت کودک حرف گوش کن

کارگرآنلاین | یک متخصص اطفال گفت: به جای اینکه سر بچه‌ها داد بزنید با او همدلی کنید، برای کودک‌تان توضیح دهید چرا از او می‌خواهید کاری را انجام دهد.

به گزارش کارگرآنلاین  علی محتشمی متخصص اطفال  اظهار کرد: داد کشیدن یکی از راه‌کارهایی است که اغلب والدین برای حساب بردن فرزندان از خود انجام می‌دهند؛‌ راهکاری اشتباه که اگرچه ممکن است به طور موقتی نتیجه بخش باشد اما  شیوه‌ای صحیح در اصول تربیتی به حساب نمی‌آید، پس به جای اینکه سر بچه‌ها داد بزنید، با آنها سازش کنید.

این متخصص اطفال بیان کرد: شما باید به‌عنوان پدر و مادر برای فرزندتان حد و مرز قائل شده و در محدوده‌ این قوانین انعطاف داشته باشید؛ به‌طور مثال اگر شما می‌خواهید تلویزیون خاموش باشد، اما کودک‌تان دوست دارد ۱۰ دقیقه بیشتر تلویزیون تماشا کند، روی این توافق کنید که تماشای تلویزیون او پنج دقیقه طول بکشد؛ با این کار کودک با حس تسلط نسبی،‌ حرف شنوی بیشتر خواهد داشت.

روحیات خود را بشناسید

وی ادامه داد: احساسات خودتان را بشناسید و بررسی کنید؛ اگر دیدید موضوعی که شما را عصبانی کرده‌ و کنترلتان را از بین برده،‌ پیش از این باعث عصبانیت و خشم شما نمی‌شده است، پس به‌طور قطع از اتفاقی دیگر اضطراب دارید یا ناراحت هستید.

محتشمی افزود: با صرف زمان وضعیت روحی و احساسی خود را بررسی کنید؛ احساسات خود را بشناسید و سعی کنید آنها را از واکنشی که به رفتار‌های بد کودک‌تان نشان می‌دهید، جدا کنید، البته شاید این موارد در حرف ساده باشد، اما مطمئن باشید که شدنی است.

با کودک همدلی کنید

این متخصص اطفال گفت: به جای اینکه سر بچه‌ها داد بزنید، با آنها همدلی کنید؛ برای کودک‌تان توضیح دهید چرا از او می‌خواهید کاری را انجام دهد یا چرا نباید کاری را انجام دهد، توقعات خود را شفاف بگویید تا بداند چه زمانی باید کاری را انجام دهد و فقط یک بار دیگر یادآوری کنید.

وی یادآوری کرد: بیشتر پدر و مادر‌ها داد می‌زنند و نباید از این بابت خودتان را سرزنش کنید، همین که میان بحث‌هایی که دارید به کودک‌تان نشان بدهید در صورت عصبانیت چطور خشمش را کنترل کند و آرام شود، بسیار خوب است؛ یادتان باشد که بچه‌ها به والدین بدون نقص نیازی ندارند،‌ آنها تنها پدر و مادری می‌خواهند که به اندازه کافی خوب باشند.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین