پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:25 - 1399/10/02

بررسی افزایش حقوق کارگران در مجلس

از قرار جلسات بررسی مزد کارگران قرار است در مجلس برگزار شود.

به گزارش کارگر آنلاین، قرار است جلسه افزایش حقوق کارگران در مجلس شورا برگزار شده و در این رابطه تصمیماتی بگیرند.

علی بابایی کارنامی (رئیس فراکسیون کارگری مجلس) در این رابطه اعلام کرده: از جلسه این کمیسیون برای بررسی و تصمیم‌گیری درباره میزان افزایش حقوق کارگران در سال آینده خبر داد و اظهار کرد: قرار است در این جلسه درباره میزان و چگونگی افزایش حقوق کارگران در سال آینده تصمیماتی اتخاذ شود.

وی با اشاره به پیشنهادات تعدادی از نمایندگان مجلس درباره میزان افزایش حقوق کارگران در سال آینده، طبق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، گفت: از زمان ارائه لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ از سوی دولت به مجلس، پیشنهادات متعددی از سوی نمایندگان برای میزان افزایش حقوق کارگران در سال آینده مطرح شده که شامل افزایش ۳۵، ۴۰ با ۳۰ درصدی می‌شود.

کارگران و اعضای کارگری شورایعالی کار با بیان اینکه اعلام اعداد و ارقام توسط نمایندگان و بررسی مزد در مجلس، مخالف قانون است، تاکید کردند: دستمزد کارگران باید با چانه‌زنی در شورایعالی کار تعیین شود.

به گفته اعضای کارگری شورایعالی کار، اعداد ۳۰، ۳۵ و حتی ۴۰ به هیچ وجه برای افزایش مزد سال بعد کافی نیست و تطابقی با قانون ندارد و بهتر است نمایندگان قبل از برگزاری جلست کمیته دستمزد و تعیین رسمی سبد معاش خانوار، عدد و رقم اعلام نکنند.

منبع: ایلنا
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین