پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00014:20 - 1400/06/30

کالای ۴۶ میلیاردی ارز قاچاق در فرودگاه امام کشف شد

کارگر آنلاین | فرمانده پلیس فرودگاه‌های پلیس پیشگیری ناجا از کشف ارزهای قاچاق به ارزش ۴۶ میلیارد ریال در فرودگاه امام (ره) خبر داد.

سرهنگ محسن عقیلی در این باره، گفت: در راستای تدابیر ابلاغی به یگان‌های تابعه مبنی بر مبارزه با قاچاق ارز از مرزهای هوایی برای پشتیبانی از رونق اقتصادی کشور، همکارانم در پلیس فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) در بازرسی از دو مسافر خروجی به مقصد استانبول، مقدار۱۲۷ هزار و ۳۰۰ یورو و مقدار ۲۲ هزار دلار جمعا به ارزش ۴۶ میلیارد ریال کشف که به دلیل عدم ارائه مدارک مثبته ضبط  شد.  

  • این مقام انتظامی ادامه داد: با وجود اطلاع رسانی متعدد در خصوص میزان ارز مسافری مجاز از طریق رسانه ها، جرائد و اطلاع رسانی گسترده پلیس در مبادی خروجی کشور، متاسفانه برخی از افراد سودجو و فرصت طلب  اقدام به خروج غیر قانونی ارز  از  کشور می نمایند که پلیس فرودگاه حسب وظایف قانونی با حضور فعال و هوشمندانه در تمامی گلوگاه های خروجی با این افراد مقابله می نماید.
  • سرهنگ عقیلی خاطرنشان کرد: متهمان دستگیر شده به همراه ارزهای قاچاق مکشوفه برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

کشف ۱۳۰ هزار لیر ترکیه از مسافری با گذرنامه جعلی

همچنین سردار ملکی فرمانده پلیس راه آهن نیز از کشف ارز قاچاق به ارزش چهار میلیارد ریال توسط پلیس راه آهن آذربایجان خبر داد و در این خصوص گفت: ماموران پلیس راه آهن سلماس، حین کنترل مسافر مقصد ترکیه مقدار ۱۳۰ هزار لیر ترکیه فاقد هر گونه مدارک مثبته کشف کردند.

  • وی با بیان اینکه ارزش ارزهای قاچاق کشف شده ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال می باشد افزود: با بررسی بیشتر مشخص شد مشخصات هویتی متهم در کارت ملی با گذرنامه خروجی مطابقت ندارد و گذرنامه جعلی می باشد.
  • سردار ملکی ادامه داد: متهم به همراه پرونده و ارزهای قاچاق مکشوفه برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

فرمانده پلیس راه آهن پلیس پیشگیری ناجا مبارزه هدفمند با قاچاق کالا و ارز را بستر ساز حمایت از اقتصاد داخلی عنوان کرد و گفت:  مقابله با افراد سودجو و جلوگیری از قاچاق کالا و ارز از مهم ترین ماموریت های پلیس راه آهن کشور است و همکارانم در سراسر میهن اسلامی تلاش می کنند با همکاری سایر سازمان‌ها و نهادهای مسئول گام های موثری در این زمینه بردارند.

منبع: hadese24
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین