پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:01 - 1399/10/24

باج گیری برادران شرور از سرنشینان پورشه و بنز

در تازه‌ترین طرح صاعقه، ۳برادر بازداشت شده‌اند که با شگردی عجیب از راننده خودروهای مدل بالا باج می‌گرفتند. آنها با ایجاد تصادف ساختگی و بعد تهدید، بین ۱۰۰هزارتومان تا ۳میلیون تومان از هر راننده پول می‌گرفتند و عجیب اینکه حتی یک شاکی هم نداشتند تا اینکه آخرین طعمه‌شان راننده یک پورشه بود که وقتی برای دومین بار به دام آنها افتاد با زیرکی توانست متهمان را گیر بیندازد. یکی از اعضای باند از جزئیات اخاذی‌هایشان می‌گوید.

به گزارش کارگر آنلاین، شگردمان این بود که اول ماشین‌های مدل بالا مثل بی‌ام دبلیو، بنز، لندکروزر، ‌پورشه و... را شناسایی و تعقیبشان می‌کردیم. بعد یک تصادف ساختگی ایجاد می‌کردیم، طوری‌که طعمه ما مقصر باشد. بعد از آن از ماشین پیاده شده و می‌گفتیم شما مقصرید و ماشین ما خسارت دیده است. تهدیدشان می‌کردیم و آنها چون عجله داشتند راضی می‌شدند بی‌آنکه افسر پلیس بیاید به ما پول بدهند. از 100 هزارتومان تا یک میلیون تومان از راننده‌ها می‌گرفتیم. درصورتی‌که اصلا ماشین ما خسارتی ندیده بود و آثار تصادف برای قبل بود.

از چند نفر با این شگرد کلاهبرداری کردید؟

بالای 60نفر. دو سه ماهی می‌شود که اینطوری اخاذی می‌کردیم.

طعمه‌هایتان زن بودند یا مرد؟

فرقی نداشت. برای ما مهم این بود که ماشین مدل بالا باشد همین.

چطور دستگیر شدید؟

ما اصلا شاکی نداشتیم. اما از بخت بد ما راننده پورشه‌ای دوبار در دام ما گرفتار شد و ماجرا لو رفت. یعنی یک‌بار حدود یکی دو‌ ماه پیش وی را به دام انداخته و از او 500هزارتومان پول گرفتیم یک‌بار هم روز یکشنبه قبلی. او انگار ما را شناخت و بی‌آنکه متوجه شویم به پلیس زنگ زد. مأموران کلانتری نیاوران آمدند و ما را دستگیر کردند. بعد هم در ماشین ما دفترچه‌ای پیدا کردند که مدل ماشین‌هایی که تا حالا از راننده‌هایشان اخاذی کرده بودیم و مبلغ هم کنارشان نوشته شده بود و اینطوری بود که لو رفتیم. راستش ما از روزی که این نقشه را شروع کردیم هر سرقت را یادداشت می‌کردیم که هنگام تقسیم سهم دچار مشکل نشویم.

ایده این اخاذی‌ها چطور به ذهنتان رسید؟

یک‌بار ماشین پیچید جلوی ماشین من و سرنشینان آن با همین ترفند یعنی ایجاد تصادف ساختگی از من پول گرفتند. من هم تصمیم گرفتم با برادرانم که بیکار بودند باند اخاذی با همین شگرد تشکیل دهیم. پدر ما بیمار است و هفته‌ای 2میلیون تومان پول دارویش است و باید این مبلغ را جور می‌کردیم.

زورگیری یک‌ماه پس از آزادی از زندان

میلاد متهم سابقه‌داری است که درست یک‌ماه پس از آزادی از زندان، سرقت هایش را از سر گرفت. او سوار بر موتور می‌شد و با پرسه زدن در خیابان‌ها از طعمه‌هایش با تهدید چاقو و قمه زورگیری می‌کرد.

سرقت‌ها را به تنهایی انجام می‌دادی؟

گاهی تنهایی می‌رفتم و گاهی هم با دوستم. افراد را مقابل صرافی، بانک یا طلافروشی شناسایی و بعد تعقیب‌شان می‌کردم و در جای خلوت گیرشان می‌انداختم. سپس با تهدید چاقو یا قمه طلا، پول یا دلارهایشان را سرقت می‌‌کردم.

ظاهرا یک‌ماه قبل از زندان آزاد شده‌ای، درست است؟

بله. به اتهام سرقت و کیف‌قاپی زندان بودم. بعد از آزادی به‌دلیل اینکه سابقه‌دار بودم کار گیر نیاوردم و دوباره سرقت را شروع کردم. هنوز یک‌ماه نشده که زورگیری را شروع کردم اما چون سابقه دار بودم تصاویرم توسط دوربین‌ها ثبت شده و همین باعث شد که گیر بیفتم.

منبع: hadese24
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین